Anaga

(marzec 2013)

Góry Anaga te leżą w północno-wschodniej części wyspy, na tym jej „jęzorze”. To geologicznie najstarszy obszar Teneryfy. Malownicze tereny pełne są krętych dróg i spektakularnych widoków. W marcu nie było tu w zasadzie turystów. – kilku kolarzy i sami miejscowi.

Zrobiliśmy sobie dwudniową wycieczkę z noclegiem w górskim schronisku.

Playa de las Teresitas

Jest to bardzo duża plaża z drobniutkim,  jasnym piaskiem – niezwykłe na Teneryfie. Przy wejściach znajdują się bezpłatne toalety i prysznice. Leżaki i parasolki płatne. Choć jest plażą sztuczną – fajna i jedyna w swoim rodzaju. Została „zbudowana” z nawiezionego z Afryki złotego piasku. Ale czy to ważne? 😉 Choć woda w marcu jeszcze trochę zimna i wiaterek też nie upalny, słoneczko pięknie świeci i amatorów plażingu jest sporo.

Góry Anaga – wędrówka

Pojechaliśmy na północ trasą TF-12 w kierunku El Bailadero. Wąsko, pionowo i kręto, ale widoki przecudowne! Dzikie góry i przezierający niekiedy od wschodu lazur oceanu. Bajka! Kilkaset metrów przed El Bailadero skręciliśmy w drogę TF-123 prowadzącą właśnie do El Bailadero i dalej do Chamorgi. Trasa Playa de las Teresitas – Chamorga to tylko 25km, ale pokonuje się ją w godzinę. Sam ten fakt świadczy wymownie o mnogości i ostrości serpentyn 😊.

W Chamorga kończy się droga, dalej prowadzą już szlaki piesze (i tylko lokalny transport). Mieliśmy ambitny plan przebić się przez góry i dotrzeć do latarni morskiej (faro de Anaga). Bardzo fajna trasa, ok. 4km. Jednak z pięciolatkiem nie bardzo wyszło. Przeszliśmy mniej więcej do połowy drogi i zawróciliśmy. Nie żałujemy. To był fantastyczny dzień i piękna wycieczka. Byliśmy tam sami – tylko nasza trójka i spieczone słońcem, porośnięte kaktusami góry.

Nocleg w Albergue Montes de Anaga  (od kwietnia 2016 na booking.com)

Jest to obiekt przeznaczony dla wędrowców, rowerzystów, wszystkich tych, którzy za stosunkowo niewielkie pieniądze chcą się przespać na szlaku i rano pójść/pojechać dalej. W naszym pokoju były 2 piętrowe łóżka, okno z cudownym widokiem na ocean i tyle. Wspólna łazienka na korytarzu. Sala telewizyjna na czas posiłków zamienia się  w stołówkę. Na kolację podano nam grillowane cukinie i bakłażany z ryżem. Śniadanie to w większości owoce i słodkie bułeczki. Klimat super, miejsce do polecenia 😊.

Roques de Anaga

Jeden z bardziej charakterystycznych widoków opisujących Teneryfę. Dwa wynurzające się z oceanu monolity.