Atrakcje

Baseny termalne – relaks i odchudzanie

napisany przez Agata

(artyku艂 sponsorowany)

Szukasz skutecznego i przyjemnego sposobu na odchudzanie? Wypr贸buj baseny termalne!

Badania przeprowadzone przez Narodowy Fundusz Zdrowia i G艂贸wny Urz膮d Statystyczny nie napawaj膮 optymizmem. Wynika z nich, 偶e ju偶 co drugi doros艂y Polak wa偶y za du偶o. Trzech na pi臋ciu z nas ma nadwag臋, a jedna na cztery osoby choruje na oty艂o艣膰. To skutek z艂ej diety, siedz膮cego trybu 偶ycia i niedostatecznej aktywno艣ci fizycznej. Je艣li masz podobny problem i chcesz zrzuci膰 zb臋dne kilogramy, to poza zmian膮 diety warto r贸wnie偶 wypr贸bowa膰 skuteczne, a przy tym bardzo przyjemne metody odchudzania.

Co maj膮 do tego baseny termalne? Ju偶 to wyja艣niamy.

Cenne w艂a艣ciwo艣ci wody termalnej

Woda termalna jest pozyskiwana z g艂臋bokich pok艂ad贸w ziemi, gdzie naturalnie podgrzewa j膮 magma. Dlatego nawet po wydobyciu na powierzchni臋 ma temperatur臋 grubo przekraczaj膮c膮 60 stopni Celsjusza i musi by膰 sch艂adzana, aby mo偶na by艂o si臋 w niej bezpiecznie i komfortowo k膮pa膰.

Doskona艂e w艂a艣ciwo艣ci zdrowotne wody termalnej by艂y znane ju偶 w staro偶ytno艣ci. Dzi艣 wiemy o niej wszystko 鈥 m.in. w zakresie jej sk艂adu. Taka woda jest skarbnic膮 bezcennych sk艂adnik贸w mineralnych. Z punktu widzenia os贸b chc膮cych schudn膮膰 szczeg贸lnie wa偶ne jest to, 偶e k膮piele termalne 鈥 co jednoznacznie potwierdzi艂y badania 鈥 przyspieszaj膮 metabolizm, czyli usprawniaj膮 przemian臋 materii.

W efekcie regularne za偶ywanie k膮pieli w basenach termalnych mo偶e u艂atwi膰 zrzucenie zb臋dnych kilogram贸w, wspom贸c walk臋 z oty艂o艣ci膮 i zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 diety oraz 膰wicze艅 fizycznych. To doskona艂e uzupe艂nienie treningu redukcyjnego.

To warto wiedzie膰

K膮piele termalne stanowi膮 zalecan膮 form臋 aktywno艣ci dla os贸b starszych, u kt贸rych spowolnienie metabolizmu jest podstawow膮 przyczyn膮 przybierania na wadze i czynnikiem ryzyka oty艂o艣ci.

Ciekawy eksperyment

O tym, 偶e woda termalna mo偶e mie膰 w艂a艣ciwo艣ci odchudzaj膮ce, dyskutowano ju偶 od dawna. Brakowa艂o natomiast bada艅, kt贸re mog艂yby to potwierdzi膰 lub temu zaprzeczy膰. Tematem zaj膮艂 si臋 jeden z naukowc贸w, dr Steve Faulkner z Loughborough University w Wielkiej Brytanii.

W eksperymencie wzi臋艂o udzia艂 kilkana艣cie os贸b, kt贸re najpierw sp臋dzi艂y godzin臋 w wodzie termalnej o temperaturze 40 stopni Celsjusza, a nast臋pnie r贸wnie偶 przez godzin臋 biega艂y. Okaza艂o si臋, 偶e obie formy aktywno艣ci generuj膮 zbli偶ony wydatek energetyczny. Osoby o masie cia艂a 70 kilogram贸w w obu przypadkach 鈥瀞pali艂y鈥 oko艂o 700 kilokalorii.

St膮d wniosek, 偶e k膮piele termalne mog膮 by膰 bardzo efektywnym zamiennikiem dla standardowego treningu i wspom贸c redukcj臋 masy cia艂a. Jest to szczeg贸lnie cenna w艂a艣ciwo艣膰 wody termalnej dla os贸b, kt贸re z r贸偶nych powod贸w nie mog膮 uprawia膰 sportu, na przyk艂ad s膮 schorowane, maj膮 ograniczenia ruchowe, s膮 po kontuzjach czy cierpi膮 na oty艂o艣膰.

Jak zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 k膮pieli termalnych i chudn膮膰 jeszcze szybciej?

Oczywi艣cie trudno by艂oby liczy膰 na to, 偶e same leniwe k膮piele w wodzie termalnej za艂atwi膮 spraw臋 i pozwol膮 w kr贸tkim czasie zredukowa膰 mas臋 cia艂a 鈥 zw艂aszcza u os贸b ze znaczn膮 nadwag膮 czy tym bardziej z oty艂o艣ci膮. Ponadto wi臋kszo艣膰 z nas nie ma mo偶liwo艣ci regularnego korzystania z basen贸w termalnych, kt贸re s膮 zlokalizowane tylko w niekt贸rych regionach Polski, przede wszystkim na Podhalu.

Dlatego ju偶 wybieraj膮c si臋 na termy, r贸wnie偶 w celach odchudzaj膮cych, warto zmobilizowa膰 si臋 do nieco wi臋kszego wysi艂ku. Podstaw膮 jest p艂ywanie w wodzie termalnej. To bezpieczna forma aktywno艣ci fizycznej, anga偶uj膮ca wszystkie partie mi臋艣niowe, zalecana r贸wnie偶 osobom maj膮cym problemy z kr臋gos艂upem i stawami.

To warto wiedzie膰

30-minutowy trening p艂ywacki w wodzie termalnej pozwala 鈥瀞pali膰鈥 od oko艂o 300 do nawet 450 kilokalorii. Dwukrotnie wi臋cej ni偶 jazda na rowerze!

Znakomit膮 form膮 aktywno艣ci w wodzie termalnej jest r贸wnie偶 aquaaerobik. To propozycja skierowana do wszystkich, w tym do os贸b maj膮cych du偶e zaleg艂o艣ci treningowe, senior贸w, kobiet w ci膮偶y czy os贸b ze znaczn膮 nadwag膮. Tempo zaj臋膰 jest dobierane do mo偶liwo艣ci uczestnik贸w, a nad wszystkim czuwa do艣wiadczony instruktor.

Zaj臋cia z aquaaerobiku pozwalaj膮 鈥瀞pali膰鈥 nawet oko艂o 500 kilokalorii w ci膮gu 45-minutowego treningu. Szacuje si臋, 偶e jedna minuta takiej aktywno艣ci w wodzie odpowiada oko艂o 5 minutom 膰wicze艅 na l膮dzie.

Wi臋cej o aktywnym odchudzaniu w wodzie termalnej przeczytasz w artykule na stronie Termy Bukovina聽

Kt贸re termy wybra膰 na pocz膮tek?

Dobry typ to Termy BUKOVINA

Je艣li chce si臋 spr贸bowa膰 aktywno艣ci fizycznej w wodzie termalnej i przekona膰 si臋, czy rzeczywi艣cie takie k膮piele b臋d膮 mie膰 pozytywny wp艂yw na plan dietetyczny, to przede wszystkim trzeba postawi膰 na termy zasilane najwy偶szej jako艣ci wod膮.

Pod tym wzgl臋dem zdecydowanie wyr贸偶niaj膮 si臋 Termy BUKOVINA聽w Bukowinie Tatrza艅skiej, czyli jeden z najnowocze艣niejszych i najlepiej ocenianych kompleks贸w termalnych w naszej cz臋艣ci Europy. Termy oferuj膮 zaj臋cia z aquaaerobiku, dost臋p do kilkudziesi臋ciu basen贸w (w tym p艂ywackiego), zje偶d偶alni i licznych atrakcji dla najm艂odszych.聽

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x