KUROZWĘKI

Pałac został wybudowany przez rodzinę Kurozwęckich, a następnie przechodził kolejno w ręce Lanckorońskich, Sołtyków i Popielów. Dziś funkcjonuje tu hotel i hodowla bizona amerykańskiego.

Kurozwęki, z którymi w oparciu o ich oficjalną stronę www. łączyłam bardzo duże nadzieje – bardzo mnie zawiodły. Muszę powiedzieć, że to było największe rozczarowanie wyjazdu ☹

Kurozwęki nocleg

Pałac w Kurozwękach (rezerwacja bezpośrednia)

Pokój ciemny, nieumeblowany, chociaż łazienka bardzo wygodna. Niemniej jednak zdecydowanie nie był wart swojej ceny. Śniadanie zaś to jakiś kompletny żart. Nie muszę mieć bufetu po horyzont, a czy coś jest smaczne czy nie to kwestia gustów, dlatego zazwyczaj w recenzji śniadań nie rozwijam się za bardzo. Tutaj jednak Pałac przeszedł sam siebie w ilości i jakości. Zdecydowanie nie polecam. Ani na nocleg, ani na zwiedzanie.

Pokój trzyosobowy: 280zł/doba ze śniadaniem (czerwiec 2019)

Zwiedzanie Pałacu w Kurozwękach

Jeśli chodzi o zwiedzanie to wszystko, dosłownie wszystko jest tu płatne i to nie mało. Przy bramce siedzą przewodnicy i wypisują bilety na wszystko co się da. My na szczęście przyjechaliśmy za późno i przewodnicy poszli już do domu. To nie przeszkodziło Pani na recepcji polecić nam zamówić sobie zwiedzania dnia następnego rano. Wieczorem jednak pokręciliśmy się sami po budynku. Korytarze otwarte, sale otwarte… W środku jakiś obraz czy dwa, na stoliku waza, na suficie żyrandol. Na oko nic więcej nie widać… Rano, trochę już sceptyczni, zaczęliśmy dopytywać innej Pani na recepcji co się dokładnie zwiedza. I wyszło, że nic więcej. Tylko lochy i wystawę prac Józefa Czapskiego.

Do bizonów też poszliśmy sobie sami na wieczorny spacer. Stado „biwakowało” pod lasem. Nie do końca rozumiem idei wycieczki tam bryczką i z przewodnikiem…

A, na terenie jest też mini Zoo. No cóż – smętnie wyglądający struś stojący w kącie małego wybiegu nie powinien być powodem do dumy ☹.

Inne pałace i rezydencje południowo-wschodniej Polski opisałam tutaj: Pałace i rezydencje

Wszystkie posty z województwa świętokrzyskiego znajdziesz tutaj: Świętokrzyskie – atrakcje regionu

Więcej o polskich zamkach i pałacach  znajdziesz tutaj: Zamki i pałace w Polsce

Więcej o ciekawych miejscach w Polsce:

Północ Polski

Polska Środkowa ;

Południe Polski

Podobał Ci się wpis? Będzie mi bardzo miło, jeżeli podzielisz się nim ze znajomymi i zostaniesz moim stałym czytelnikiem na blogu, Facebooku i Instagramie 😊